On-demand adgang til vigtige oplysninger: BORG Automotive lancerer kundeportal

BORG Automotive, den største uafhængige automotive refabrikationsvirksomhed i Europa og repræsentant for mærkerne DRI, TMI, Elstock og Lucas, har lanceret en kundeportal. Med få klik kan registrerede eftermarkedskunder finde ajourførte oplysninger om deres ordrer, fakturaer, anmode om afhentning og meget mere døgnet rundt.

Der er ingen erstatning for personlig kontakt, og for BORG Automotive er det aldrig et spørgsmål om enten/eller, men om både/og. Som i mange andre brancher efterspørger kunderne på det automotive eftermarked i stigende grad onlinetjenester fra deres leverandører. BORG Automotive har nu reageret på denne efterspørgsel ved at lancere en kundeportal, som indeholder en omfattende række selvbetjeningsfunktioner.

Portalen er designet til at være skalerbar og fungerer lige så godt på mobile enheder som på stationære computere. På startsiden finder kunderne, ud over kontaktoplysningerne på deres personlige account manager, fem områder: "Finans", "Fakturaer", "Ordreoversigt", "Reklamationer" og "Pick-ups". Her kan de f.eks. kontrollere status for deres ordre og se eller downloade aktuelle fakturaer. De kan indberette et garantikrav, anmode om afhentning og følge processen frem til kreditering. De kan også bestille indsamling af brugte cores som en del af BORG Automotive’s pantsystem.

"Den nye kundeportal sikrer maksimal gennemsigtighed. Vores kunder kan holde sig opdaterede når som helst og hvor som helst de måtte ønske det", siger Simone Nørding, teamleder for kundeservice hos BORG Automotive.

Virksomhedens salgsafdeling har været involveret i udviklingen af portalen fra starten. Kasper Thomsen, der er direktør for salgsudvikling, tilføjer: "For os var det vigtigt at tilbyde kunderne præcis de tjenester, der ville give dem merværdi. Desuden ønskede vi at imødekomme kravene fra forskellige brugere fra forskellige virksomhedsafdelinger - vores krav, analyser og brugerscenarier forud for lanceringen var derfor omfattende."

BORG Automotive's kundeportal er tilgængelig på syv sprog. Ud over engelsk er der en tysk, dansk, fransk, spansk, italiensk, portugisisk og fransk version. Refabrikeringsvirksomheden har også til hensigt regelmæssigt at tilpasse portalens funktionaliteter til kundernes ønsker og udvide dem efter behov.

Kunder, der ønsker at bruge den nye kundeportal fra BORG Automotive, kan blot henvende sig til deres faste kontaktperson i virksomheden og vil kort efter modtage deres individuelle adgangsoplysninger.